Co jeść przed latem?

Gdy myślimy o ochronie skóry w głowie od razu pojawia nam się krem z filtrem lub krem nawilżający. Tymczasem równie ważne jest regularne dbanie o kondycję naszej skóry za pomocą witamin dostarczanych organizmowi wraz z pożywieniem. Witaminy takie jak A, C oraz E, znajdujące się w niektórych owocach i warzywach to najbardziej naturalny sposób na poprawienie kondycji skóry i wzmocnienie jej przed wyzwaniem, jakim są ostre promienie słoneczne.

Witaminy są ważne dlatego, że wzmacniają naszą skórę przez cały czas. Krem natomiast ochroni nas tylko wtedy, gdy przypomnimy sobie o tym, by posmarować się nim przed wyjściem na plażę. Wiele osób zupełnie nie zdaje sobie sprawy, że w miesiącach letnich skóra jest narażona na szkodliwe działanie promieni UV nie tylko wtedy, gdy wylegujemy się na plaży – nawet, gdy na niebie dominują chmury, promieniowanie ultrafioletowe dociera do naszej skóry. Nie ma też znaczenia miejsce, w którym wypoczywamy. Letnie słońce może nam zaszkodzić zarówno nad morzem, jak i w górach.

Jeśli chcemy zadbać o trwałą ochronę skóry powinniśmy też zwrócić szczególną uwagę na owoce i warzywa o zielonej lub pomarańczowej skórce. Dlaczego akurat te kolory mają takie znaczenie? Ponieważ warzywa o takim ubarwieniu zawierają z reguły duże ilości tzw. przeciwutleniaczy, które są niezbędne dla utrzymania skóry w dobrej kondycji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *